2015. április 30.

Tojás, de nem tükör

Ha szeretnéd valamivel feldobni a vasárnapi reggelit, próbáld ki az alábbi receptet. Egyszerű is, ötletes is, szeretem az ilyeneket. Az egyetlen szépséghibája, hogy nem én találtam ki, egy magazinban olvastam, amikor a húsvéti villásreggelihez kerestem ötleteket.
Szénhidráttartalma elhanyagolható, viszont kenyérrel finom, amit persze számolni kell.

Hozzávalók (adagonként, úgyhogy szorozd meg annyival, ahány tojást szeretnél megsütni):
1 db tojás
2 szelet bacon vagy 1 szelet sonka
1 db koktélparadicsom
néhány szál rukkola saláta
esetleg ízlés szerint fűszerek, pl. apróra vágott metélőhagyma
szükség lesz még alufóliára és muffinsütő formára.

A muffinforma kosárkáit kibélelem a baconnal/sonkával, lehetőleg úgy, hogy ne legyenek hézagok oldalt vagy az alján, ahol kifolyhat a tojás.
Egy darabka alufóliát is nyomok a közepébe, hogy sütés közben szépen a helyén maradjon.
180°C-os sütőben 10-12 perc alatt ropogósra pirítom a bacont vagy sonkát, majd kiveszem a sütőből.
A koktélparadicsomot néhány pillanatra forró vízbe mártom, majd meghámozom. A rukkolát kisebb darabokra tépkedem.
Mindegyik kosárka közepére néhány szál rukkolát és egy paradicsomot ültetek, majd óvatosan beleütöm a tojást.
Visszateszem a sütőbe, és addig sütöm, amíg a fehérje megszilárdul, de a sárgája még nem.
Óvatosan kiveszem a formából, még egy kis salátával díszítem, és friss kenyérrel tálalom.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése