2014. április 20.

Tízperces húsvéti díszek

Az idén sajnos nem futotta ennél többre sem az energiámból, sem a képzelőerőmből. Már-már úgy volt, hogy húsvéti díszek nélkül marad a lakásunk, de ahogyan ez gyakran lenni szokott, az utolsó pillanatban mégiscsak támadt egy ötletem. Épp egy kézművesdélelőttre készülve kerestem olyan egyszerű ötletet, amit pici gyerekekkel is meg lehet valósítani, lehetőleg nagy kupi nélkül. Mivel semmi különlegesen kreatív dolog nem jutott eszembe, elővettem egy csomag színespapírt, és kivágtam két nagy tojást: egy kéket meg egy fehéret. Sablonnak szántam őket ajtódísz készítéséhez, de végül nem jutott el egyikük sem a gyerekekhez, mert ahogy ott feküdtek az asztalon félig egymáson, más ötletem támadt.
Fogtam a kék színű tojást, hosszában kettéhajtottam, aztán még keresztben és átlósan is hajtottam rajta néhányat. Talán már sejtitek, mi következett ezután. Egy hegyes kisollóval csipkésre nyirbáltam a tojást, időnként széthajtogatva, hogy ellenőrizzem az eredményt.
Amikor már szép hímes tojás képét mutatta, bekentem ragaszóval az egyik oldalát, és óvatosan rásimítottam a fehér tojásra.


Így messziről nézve pont olyan, mintha a minta fehérrel lenne a kék tojásra pingálva. Madzagra fűzve, ablak elé akasztva mutat a legjobban, mert a rajta átsütő napfény még jobban kiemeli a mintát. Egyszerű színespapír helyett a felső réteghez lehet mást is használni, pl. szép, fényes csomagolópapírt. Az alsó réteg legyen világosabb, mint a felső (a fehér nagyon szépen mutat), és ha ablak elé szánjuk, eressze át valamennyire a fényt.


A másik idei díszünk nem saját ötlet, INNEN kölcsönöztem. Mini tortacsipke volt itthon, más meg nem is nagyon kell ezekhez az édes kis barikákhoz. A kislányom meg a barátnője is beszálltak a buliba, így pikkpakk elkészült a nyáj. A selyemszalagot kétoldalas ragasztószalaggal rögzítettem a konyhaajtóra.


Az említett kézművesdélelőttre vittem aztán még egy néhány perces ötletet, amiért a babér szintén nem engem illet, ugyanis ITT találtam. Roppant egyszerű elkészíteni, a hozzávalók:
 
1 db gyerek, vagy legalábbis a keze
színes papír,
olló,
piros és fekete v. barna filctoll
esetleg ragasztó
 
A kis kezecskét körberajzoljuk, az ujjak ne legyenek nagyon nyitva. Kivágjuk a kézformát a középső ujj nélkül. A hüvelykujjat és a kisujjat behajtjuk, ez lesz a nyuszi két mancsa. Megrajzoljuk az arcát és a fülét. A fület esetleg ragasztani is lehet.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése