2013. január 2.

Minden jó, ha jól kezdődik

...mármint az új esztendő. S nekem igazán jól kezdődött, többek között azért, mert egy a gyors és vidám kézimunkával indítottam: horgoltam egy telefonvédő tokot. Most már nyugodtan mélyeszthetem táskába, zsebbe a telefonomat, nem kell félnem. hogy összekarcolódik a kijelzője.



Két összehorgolt alapkocka az eleje (a leírását lásd lentebb),


egy sor pálca az oldala, rövidpálcákból van a hátulja. A hátulját horgoltam utoljára, minden sor utolsó szemét a sárga sorba öltve. Végül egy gomb került az elejére, láncszemekből gomblyukat készítettem, és kész.
Horgolás közben jött az ötlet, hogy ugyanez a minta lehet kis erszény is, ha a hátulját csak félig horgolom meg:



Így készül az alapkocka:
Kezdés: 4 láncszemet horgolok, az elsőbe beleöltve karikává zárom.
1. sor: minden szemet a karikába öltve készítem a fehér virágot: 3 láncszem (= ez az első pálca), 2 egyráhajtásos pálca, 2 láncszem, *3 egyráhajtásos pálca, 2 láncszem*, a *_*-t még 2x megismétlem, végül összeöltöm a kör elejével.
2. sor: az új színt (itt sárga) rögzítem az egyik láncszemes ívbe. Kezdetnek 3 láncszem (= ez az első pálca) és 2 egyráhajtásos pálca az ívbe, *2 láncszem (ez lesz a kocka sarka), 3 egyráhajtásos pálca ugyanabba az ívbe, 1 láncszem^, 3 egyráhajtásos pálca a következő ívbe*, a *_* -t még 2x ismételni, de legutoljára csak ^-ig. Összeölteni a sor elejével.
3. sor: az előzőhöz hasonlóan készül. Az új színt az egyik ívbe öltjük, innen kezdve szirmokat horgolunk (3 egyráhajtásos pálca), közöttük a sarkon mindig 2 láncszem, a sor közben pedig 1-1 láncszem van. A kockát tetszőlegesen nagyra lehet horgolni, így a kocka oldalai mindig egyre nagyobbak lesznek, vagyis egyre több 1 láncszemmel elválasztott szirom lesz. A sarkakon (a 2 láncszem fölött) 2 szirom van ugyanabban az ívben, a többi helyen pedig mindig 1 (az 1 láncszem fölött).
Ha valami nem világos a leírásban, kérdezzetek nyugodtan.

Kívánom, hogy az alkotás öröme sok-sok kellemes percet szerezzen nektek is az új évben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése