2013. január 31.

Poháralátétek ajándékba

A hétvégén készült ez a horgolt szett a sógornőm szülinapjára:


A mintát egy holland nyelvű blogon találtam és azonnal megtetszett. Az eredeti forrását sajnos nem ismerem, csak annyit tudok, hogy a blog írója angolból fordította. Próbáltam visszakeresni az adott oldalt, de nem találom sehol. Így jár az ember, mikor mindenféle jó blogokat olvas, aztán onnan továbbkattint újabb érdekes oldalakra. A minta kitalálójától ezúton is elnézést kérek, amiért nem tudom a nevét feltüntetni. A holland hölgy, ha jól emlékszem, maga is publikál horgolásról, így azt feltételezem, hogy tisztában van a szerzői jogok kérdésével. Ha ő úgy gondolta, a minta szabadon terjeszthető, talán nem nagy baj, ha én meg lefordítom magyarra.

Ezen kívül, ha jól megnézed a fenti fotót, választ kapsz arra a kérdésre, hogy mivel töltöttem a tegnap délelőttömet. Pontosan. Kitanultam a módját, hogyan tudok gyorsan és egyszerűen vízjegyet varázsolni a képeimre. Egyre jobban belejövök ebbe a blogolósdiba.

A horgolt alátétek leírása: (ahol pálcát írok, egyráhajtásos pálcát kell érteni)
6 láncszemből karikát készítünk
1. sor: 3 láncszem, 23 egyráhajtásos pálca a karikába öltve. a végén hozzáölteni a kezdő 3 láncszem tetejéhez.
2. sor: 5 láncszem, 1 egyráhajtásos pálca ugyanoda öltve ahol a láncszemek kezdődnek, 1 láncszem, *2 szemet kihagyunk, a 3. szembe öltjük a következőket: 1 pálca, 2 láncszem, 1 pálca, 1 láncszem*. A *-* részt 7x ismételjük. Zárjuk a sort az első láncszemsor 3. szemébe öltve.
3. sor: 3 láncszem, az előző sor 2 láncszemből álló ívébe öltjük a következőket: 1 pálca, 2 láncszem, 2 pálca. Az előző sor 1 láncszemból álló ívébe 1 rövidpálcát horgolunk. *2 pálca, 2 láncszem, 2 pálca, 1 rövidpálca*. a *-* részt 7x ismételjük. A sort a kezdő láncszemsor 3. szemébe öltve zárjuk.
4. sor: itt nem kell láncszemeket horgolni az elejére! *Az előző sor 2 láncszemből álló íve alá öltve a következőket horgoljuk: 3 pálca, 1 láncszem, 3 pálca. Az előző sor rövidpálcája mellé jobbra és balra 1-1 rövidpálcát öltünk.* A *-* részt összesen 8x kell meghorgolni, aztán zárjuk a sort az első szembe öltve, és eldolgozzuk a szálat.

Jó munkát!

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm a leírást, megpróbálom elkészíteni.Épp poháralátétetkre van szükségem.

    VálaszTörlés
  2. Elkészítettem, szuper, szép és érthető a leírás. Kérdésem: te szoktad keményíteni a horgolásaidat? Ha igen, mit és hogyan? Bónusz kérdés: hogy rakod fel a képekre a feliratot, logot? Erre még nem tudtam rájönni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általában nem szoktam, kivéve a karácsonyfadíszeket.
      A vízjegyet a FastStone Photo Resizer nevű programmal varázsolom képekre. Elég egyszerű használni, bár nem tudom, hogy logót is tud-e kezelni, én eddig csak szöveget próbáltam vele.

      Törlés