2012. december 20.

Horgolt hópihék


Hópihe-őrületben szenvedek mostanában. Kaptam a Mikulástól egy könyvet, amelyben száz horgolt hópehely leírása szerepel, egyszerűen leírhatatlanul fantasztikus. Neki is kezdtem, bár nem álltatom magam azzal, hogy még az idén elkészül mind a száz, egyelőre ötnél tartok, mert azért ugye más dolga is van az ember lányának így december vége felé, mint a hópihehorgolás. A gyerekeknek is tetszik a dolog, és már tudják, hogy este, miután ők lefeküdtek, anya szép komótosan lapozgatni kezdi a könyvet, gyönyörködik, olvadozik, aztán rábök az egyik képre, és kezébe veszi a horgolótűt. "Készíts hat láncszemből karikát...." Reggel aztán megcsodálhatják az elkészült művet.

A hópihe-horgolás nagyon kellemes tevékenység. Mivel mindössze 3-4 sorból áll az egész, hamar elkészül, és olyan jó látni, ahogy a kezeim között ölt formát a gyönyörűséges fonal-kristály. Ahhoz, hogy pl. a karácsonyfára felakasztható legyen, ki kell keményíteni; nohát számomra ez volt a dolog legizgalmasabb része, ilyet ugyanis eddig nem csináltam. Jó sokat járkáltam keményítő után, a negyedik boltban sikerült végül beszereznem. Biztos, ami biztos, lefényképeztem a hópelyheket keményítés előtt, ki tudja, hogy fognak kinézni utána...


Itt még jól látszik, hogy össze-vissza kunkorodnak a csücskeik. Olyan simogatnivalóan puhák voltak, hogy alig volt szívem őket beleáztatni a keményítőbe, de végül győzött a kíváncsiság: mindenképpen meg akartam tudni, milyenek lesznek kikeményítve, ha már egyszer azt írja a szakkönyv, hogy ezt kell tenni velük.
Így aztán papírból elkészítettem a sablont, amire majd felfeszítem őket száradni.


Könnyű dolgom volt, mivel mindegyik hópelyhem hatágú. Rajzoltam egy kört, aztán a körzővel (amelyet akkorára kinyitva hagytam, mint a kör sugara), elmetszegettem a kört, éppen hatszor, mire körbeértem. Meghúztam az átlókat, és hogy könnyebb legyen szép szimmetrikusra alakítani a vizes hópelyhet, bejelölgettem a centiket is rajta mértéknek. A lapot beletettem egy műanyag huzatba, hogy ne ázzon el, és aláraktam egy összehajtogatott törülközőt, hogy legyen mibe szúrni a gombostűket. Ezután a keményítőbe áztatott hópelyheket gombostűkkel sorban felrögzítettem a sablonra, és megvártam, míg megszáradnak.


Íme, az eredmény:

 
 
 


 


15 megjegyzés:

  1. Nagyon gyönyörűek lettek a hópihéid!! :)
    Én 1 hónap alatt horgolgattam meg az enyémeket.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Biztos, hogy jövőre nálunk is több lesz majd a fán, annyira élveztem csinálgatni őket :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Panka,

    Erdélyből írok, nagyon szeretek horgolni, kérlek közöld a Mikulásra kapott horgolási könyv címét és kiadóját és azt, hogy hol lehet megtalálni. Köszönöm, előre is köszönöm.

    Szeretek horgolni Mária

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mária,
    Caitlin Sainio könyvéről van szó, nekem hollandul van meg, az angol címe "100 Snowfllakes to Crochet". Az amazon.com-on mindenképp megtalálod, azt sajnos nem tudom, hogy magyarul is megjelent-e. Ha van némi gyakorlatod a rajzos sémák olvasásában, akkor az angol változat is jó, mert mindegyik hópihe mintája le van rajzolva a könyvben. Kellemes horgolást, jó munkát kívánok.
    Szeretettel,
    Panka

    VálaszTörlés
  5. Szia! Gyönyörűek hópelyhek! Én is szeretnék a gyerekeimnek horgolni ilyeneket. Te nem osztanád meg velünk a leírást? Nagyon tetszik azok közül amelyik a vállfán lógnak a 2. és a 4.
    Üdv Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kata,
      Mivel ezek könyvben publikált minták, sajnos a szerzői jogok miatt nem tehetem itt közre a leírásukat. Tudok azért egy tippet adni: ha tudsz rajzolt mintáról horgolni, az alábbi linken belelapozhatsz a könyvbe, és elleshetsz pár mintát anélkül, hogy ez bárkinek fájna:
      http://www.librero.nl/nieuw-binnen/100-sneeuwvlokken-om-te-haken/978-90-8998-260-5/782
      A kép alatti felfelé mutató nyílra kell kattintani, és aztán lapozgatni.

      Törlés
  6. Kedves Panka!Milyen fonalat használtál hozzá? Esetleg leírást is tudnál valamelyikhez mellékelni?
    Üdv

    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kb. '2 ply' vastagságú pamut fonalat használtam, a nevét sajnos nem tudom, mert nem volt rajta papír. Évekkel ezelőtt kaptam egy idős nénitől, aki felszámolta a készleteit.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! :) Megpróbálom a rajz alapján!

      Törlés
  7. Kedves Panka ! A hópelyhek mintáját vagyis rajzát mekpahatnám Tőled valamilyen formában ?
    Egy kezdő horgoló :)
    Niebling Zsuzsanna
    niebling.zsuzsa@gmail.com
    Köszönöm szpen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa,
      Itt föntebb a hozzászólások között találsz egy linket az egyik válaszomban.
      Kellemes horgolgatást :)

      Törlés
  8. Szia!

    Megkérdezhetem, mennyi idő alatt száradtak meg? Most fogok először keményíteni...

    Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. este kitűztem őket, másnap délutánra megszáradtak, ha jól emlékszem.

      Törlés
  9. Szia!
    Azt szeretném megtudni tőled, hogy a könyvnek, amiben ezek a leírások szerepelnek, mi a címe?
    Válaszodat várva, köszönettel: Erzsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Caitlin Sainio: 100 Snowfllakes to Crochet c. könyvéről van szó.

      Törlés